katjeopreis.reismee.nl

Utila baby!!!

Semana Santa wordt op dit eiland niet voor niets hell week genoemd. Eenmaal aangekomen op dit uit de voegen knappende eiland, werden we zoals verwacht door 12 duikscholen ontvangen die eerlijk gezegd allemaal zo ongeveer hetzelfde aanbieden. En ik was na 14 uur reizen Zo moe! Dus mee met degene die het aardigst leek en daar het praatje aangehoord, eerste nacht gratis, klinkt goed.  De volgende ochtend nog wat duikscholen afgegaan maar kiezen is  zo moeilijk dus blijf ik liever waar ik zit. Parrots dive center. Niet de beste accommodatie blijkt later, denk bedbugs, en omdat we tegenover de bar wonen, waar het voelt alsof geheel centraal Amerika aan het feesten is; maar onze instructeur, een lokal genaamd Alan is heel tof en serieus. Hij lijkt wen beetje te zijn ontsnapt uit een slehte Will Smith meets Martin Lawrence film: ' when I move you move ' en dan op manier waarop ze met een creools Engels praten is echt te gek.  De open water cursus was echt te gek,  minder eng dan verwacht maar wel pijnlijk aan de oren. Normaal heb ik daar nooit last van, maar deze keer wel. Hoewel het eiland aan het einde van de week weer een beetje terug naar zijn normale formaat slinkt en ik mijn ticket drie weken heb verzet, besluit ik toch niet de avanced cursus te doen en alleen maar een adventure dive: nachtduik.  De hele dag ben ik soort van angstig, maar ga er toch voor. De Franse instructeurs, frensh  baquettes maken me de hele dag belachelijk. Leuk is wel dat gaetan zijn 100 ste duik doet en Parrots traditie is dat dat naakt moet. We moeten allemaal beloven, dat we niet omkijken en niet schijnen. Dus hij als laatste het water  in. Ik weet niet wat er misging, te weinig gewicht of toch angst maar als iedereen begint te dalen blijf ik hangen boven water. En iedereen verdwijnt. Fuck! Ik maar signalen en naked baquette comes to the rescue. Mijn bcd is echt leeg en dus trekt hij me mee naar beneden. De duik is zo gaaf, niet dat er zoveel te zien is maar her is zo gaaf! Alleen je licht en de rest is donker.  Dinsdag de 10de eindelijk vertrokken van het eiland, semana Santa drukte is eindelijk voorbij en het is tijd Voor een nieuw land. Nicaragua here we come!! 

Reacties

Reacties

Jasper

Lekker bezig Katje,
Ik zie het zo voor me, jij als dobber ondersteboven hangend aan die naakte vent.
Geniet er nog van de laatste weken! Maar kom dan maar weer terug want we missen je!
x

Didi

Haha, naakt duikende mannen die je komen redden, geweldig! ;p ZO leuk dat je je ticket verlengd hebt, super goed! Maar maak het daarna inderdaad maar niet meer al te lang...... Kus!

Dox

huh... ik heb mijn 100ste duik gewoon met short aan gedaan. klinkt wel goed, naakt duiken...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!